vrijdag 2 augustus 2013

Patroon blote voeten sandalen

                                                                                                                

   


ik gebruik haaknld nr. 3
Patroon:
toer 1: 6 lossen, sluiten met hv.
toer 2: hv in de ring, 3 lossen(1e stokje) 17 stokjes, sluiten met hv. =18 stokjes
toer 3: 4 lossen, 2 overslaan,1v (5x herhalen) sluiten met hv. =6 boogjes
toer 4: 1 losse, 1 vaste in het boogje, 6 lossen, 1v in volgende boogje (5x herhalen) 
sluiten met hv. = 6 boogjes
toer 5:* hv in 1e boogje, 2 lossen(1e half stokje),1 hst,3 st,4 lossen,3 st, 2 hst in 1 boogje,
in het volgende boogje 9 vasten*, nog 2x herhalen van * tot *, sluiten met hv. (nu heb je een soort driehoek)
toer 6: 1 losse, 1v & picot in 1 steek, 1v, 1v & picot in 1 steek, 1v, 3hst in het 4 lossen boogje, 20 lossen(=teenlus), 3hst in zelfde boogje (zie foto), 1v, 1v & picot in 1 steek, 1v, 1v & picot in 1 steek, 1v, 3 lossen, 4 steken overslaan, 1v & picot in 1 steek, 3 lossen, 4 steken overslaan, 1v,
1v&picot in 1 steek, 1v, 1v&picot in 1 steek, 1v, 3hst in het 4 lossen boogje, 100 lossen afhechten en een knoopje in het uiteinde.
bovenkant: aanhechten boven in de laatste hst, 3hst in zelfde 4 lossen boogje, 1v, 2lossen, 3 steken overslaan, 1v & picot in 1 steek, 3 lossen,  4 steken overslaan, v & picot in 1 steek, 3 lossen, 4 steken overslaan, 1v & picot in 1 steek, 2 lossen, 3 oversl, 1v, 3hst in 4 lossen boogje, 100 lossen (idem als vorige)
weer aanhechten in de laatste hst, 3hst, 1v, 1v & picot in 1 steek, 1v, 1v & picot in 1 steek, 1v, 3 lossen, 4 steken overslaan, 1v & picot in 1 steek, 3 lossen, 4 steken overslaan, sluiten met hv.
Alle draadje wegwerken en klaar!

(: 1v&picot = 1v,2lossen,1hv in 2e losse,1hv in zelfde v. :)



Veel plezier met de blote voeten sandalen!

Voor nóg een leuk patroon kun je ook een kijkje nemen op: 
Crochet cooking & more 
of: itsamakkie.blogspot.nl

24 opmerkingen:

  1. Ik heb ze ook gehaakt...ander model/patroontje. Staan op mijn blog. Heerlijk met dit weer :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beetje moeilijk zoeken op je blog, hoe heten ze daar?

      Verwijderen
    2. Hier is de juiste link:

      http://crochetcookingandmore.blogspot.nl/2013/07/barefooted-sandals.html

      Verwijderen
    3. daar vind je dan deze link:

      http://itsamakkie.blogspot.nl/2012_06_01_archive.html

      Verwijderen
  2. Ik ben je bij toer 6 helemaal kwijt :( Het ging goed, maar bij toer 6 snap ik er niks meer van... 1 losse en dan de rest in het boogje of zo?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toer 6 haak je gewoon verder vanaf waar je geëindigd bent met toer 5.
      Je haakt in de steken van de vorige toer.
      Dus 1 losse, 1v+pikot in de volgende steek, dan 1v in de volgende steek enz... tot je bij het boogje komt, daarin haak je dan de 3hst + het boogje en weer 3hst en verder haken in de steken van de vorige toer.

      Verwijderen
  3. Oke ik ga mijn best doen :) Dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee ik kom er helaas niet uit :( na de teenlus met aan beide zijden 3 stokjes moet je toch naar het laatste boogje? De teenlus zit toch in boog 5 maar waarom komt er daarna iets heel anders dan voor de teenlus en wat is ev?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Ik heb het patroon opnieuw neergezet en hoop dat het nu wel duidelijker is.

      Verwijderen
  5. Leuk ik print het uit en neem het mee op vakantie dan kan ik ze maken voor mijn dochter, heel erg bedankt voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk patroon, geen idee of mijne nu exact als op het patroon zijn geworden maar het idee en de uitvoering daar ben ik content mee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De zomer komt er weer aan, dank voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heb ze vandaag in het heerlijke zonnetje buiten gemaakt!
    Bedankt voor het goed te volgen patroon (beginner hihi)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb hem ook geprobeerd, maar hij wordt veel te klein. voeten maatje 34 of zo niet voor maat
    39-40

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb je wel met haaknaald nr 3 gehaakt?
      Mijn dochter heeft maat 39 en ik maat 40 en ze passen ons allebeide!

      Verwijderen
  10. helaas kom ik niet verder dan tot en met toer vier helppppppp

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik ben net haken aan het leren, en kan helemaal geen patroon lezen...
    toch ben ik eigenwijs en aan dit te gekke item begonnen :) Bij de picootjes heb ik het wel 8 keer uit oeten halen om ze alle twee hetzelfde te krijgen...wat een rotkarweitje haha..maar nu ben ik dan zover dat ik eindelijk bij allebei één striklint heb zeg
    maar...nu is voor mij niet helemaal duidelijk waar precies sik aan moet hechten...
    Aanhechten bovenin aan het laatste halve stokje...vanaf de teenlus gezien. (dus het eerste halve stokje of het derde > boven het eerste picootje zeg maar)
    Bloed zweet en tranen hier maar t zal me lukken haha...thnx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het laatste hst, wordt het hst bedoeld waar ook de 100 lossen aan zijn gehaakt.

      Verwijderen
  12. Leuk! Ik wil ze ook wel maken voor mijn babytweeling.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk ik maak ze voor mijn zusje, die van loombands gaan zo snel kapot
    En haken is leuker! ; )

    BeantwoordenVerwijderen