maandag 17 september 2012

gehaakte plastic tas

plastic tas van plastic tassen.

Eerst een hele klus om alle tassen in repen te knippen...
vouw de plastic tassen in de lengte dubbel, dat knipt sneller en makkelijker.
(repen van ± 2cm breed) (ronde aaneengesloten repen)
                               
dan alle repen (ronde lussen) aan elkaar lussen...(de knopen niet te strak trekken anders
trek je het plastiek kapot)


Je kunt gewoon een patroon gebruiken van een gehaakte tas.
Ik gebruikte een bamboehaaknld. nr 12.

Deze tas heb ik zonder patroon in vasten gehaakt.
De bodem heb ik rondom gehaakt waarbij ik aan weerskanten heb gemeerderd.
Bij deze tas heb ik de bodem 3 toeren gehaakt en de 4e  toer alleen in de achterste lussen.
Daarna heb ik nog een paar keer aan weerskanten gemeerderd zodat de tas
langzaam iets wijder wordt.
                                



Het handvat (1 na laatste toer) heb ik met een aantal  lossen gehaakt en tevens 
                     een "minder" aantal steken overslaan.
Laatste toer met vasten over het hele handvat heen gehaakt, dan "rekt" het handvat 
niet zo uit als er zwaar spul in zit.
Het resultaat: een zeer stevige boodschappentas.

6 opmerkingen:

  1. ik was ook begonnen aan zo'n tas.. maar er zitten nu heel veel in repen geknipte zakjes in.. maar is nog niet eens op de helft!!
    en ik ben zo bang , dat als je hem gebruikt.. hij gaat verder scheuren op waar je de repen geknipt hebt..
    heb je hem al gebruikt??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb hem al verscheidene malen gebruikt.
      Deze tas kan heel wat gewicht hebben,zonder te scheuren.
      Ik zet wel even nieuwe foto´s op de blog hoe ik het gedaan heb.

      Verwijderen
    2. Ik maak zelf ook tassen . Ik maak er een voering in van stevige stof( katoen of jeansstof. De tassen rekken dan niet verder uit en zijn superstevig. Ik was ze regelmatig in de wasmachine en ze gaan jaren mee

      Verwijderen
  2. Wat een leuk idee!! Ik heb ook ooit iets met plastic gehaakt, maar dit ziet er veel beter uit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi, erg cool dit idee! hoe krijg je dan de vorm en de bodem, is dat later in elkaar genaaid ofzo?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb een haakpatroon van een tas gebruikt (weet zo niet meer welke). De bodem is ovaal (rond) gehaakt met aan weerszijden gemeerderd. Daarna rond blijven haken zonder meerderen, tot de gewenste hoogte.

      Verwijderen